ترفندهای مختلف
 
فناوری و رایانه
رایانه و ترفند
 
یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, :: 14:2 ::  نويسنده : محمد امین

بستن خودکار تمام پنجره های باز

برای بستن تمام پنجره ها با یکدیگر دو روش وجود دارد: 1.هنگام بستن یک پنجره کلید shift را پایین نگه دارید. 2.همزمان کلید های Alt+Shift+F4 را بگیرید.

ساختن شاخه و فایل بدون نام(روش اول)

برای ساختن شاخه و فایل بدون نام ابتدا: 1.بعد از انتخاب فایل یا پوشه مورد نظر کلیک راست نموده و گزینه Rename را انتخاب کنید. 2.حال بجای دادن نام کلید Alt را یایین نگه دارید و عدد 255  را تایپ کنید. 3.ر یک فضای بیرون از کادر کلیک کنید یا Enter از صفحه کلید را بزنید  تا بدون اسم شود.

 

ساخت شاخه و فایل بدون نام (روش دوم)

1.بعد از انتخاب فایل یا پوشه روی پوشه کلیک راست نموده و گزینه Rename را انتخاب کنید. 2.حال به جای نام کلید Alt را پایین نگه داشته و عدد 0160 را تایپ کرده و سپس کلید Alt را رها کنید. 3.در نقطه خالی بیون از پوشه یا فایل کلیک کرده تا نام فایل بدون اسم شود

 

با موس تایپ کنید!

اگر نمی خواهید ویا نمی توانید با صفحه کلید تایپ کنید وبا موس بد جوری عادت کرده اید: 1.از منوی Start گزینه Run را کلیک کنید و فرمان osk را تایپ کنید و Enter را بزنید. 2.حال با صفحه کلید مجازی ویندوز تایپ کنید*

 

 

عکس گرفتن از فیلم با نرم افزار windows media player

از فیلم در حال پخش یا متوقف شده میتوان عکس گرفت برای ایکار ابتدا: 1.در هنگام پخش کلید ترکیبی Ctrl +I را بزنید. 2.با دادن نام وآدرس دلخواه از صحنه در حال پخش عکس بگیرید

 

در کنار ساعت خود متن دلخواه خود را بنویسید؟

در کنار ساعت خود در پایین نوار ابزار می توانید متن دلخواه خود را قرار دهید.برای اینکار ابتدا: 1.از منوی Start گزینه Run را زده و فرمان Regedit را تایپ کرده OK را بزنید تا وارد رجیستری شوید. 2.آدرس زیر را به دقت دنبال کنید: HEKY_CURRENT_USERControl panelInternational 3.در پنجره سمت راست به دنبال آیکن S1159 برای صبح ها و S2359 برای بعدازظهرها در هر کدام نوشته دلخواه خود را بنویسید .

 

تغییر نام پنجرهٔ   Control Panel

یکی از پنجره های مفید و کارا پنجره معروف کنترل پنل است که به طور معمول امکان تغییر نام آنها وجود ندارد.برای اینکار: 1.از منوی start گزینه Run را زده و فرمان Regedit   را تایپ کنید و ok را بزنید تا وارد رجیستری شوید

2.در این قسمت از منوی Edit زیر منوی Find… را انتخاب کرده و عبارت زیر را پیدا کنید: {21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D} 3.آنقدر F3را بزنید تا پوشه ای پیدا کنید که در سمت راست یک یا دو گزینه دارد.در این قسمت بر روی         Reg_sz  (Default )   دو بار کلیک کنید و نام دلخواه خود را بدهید (پنجره دسترسی به گزینه ها) و روی ok  کلی کنید تا ثبت شود .

جا به جا کردن پوشه my document

1.بر روی پوشه my document کلیک راست کرده و properties را انتخاب کنید. 2.در زبانه target کلید move را بزنید. 3.حال مسیر جدید و پوشهٔ مورد نظر ا انتخاب کنید.

 

مخفی کردن درایو ها با استفاده از خود ویندوز

 

در این ترفند بدون استفاده از برنامه خاصی درایو های خودتون رو مخفی کنید برای این کاردر منوی start در قسمت runعبارتdiskmgmt.msc را تایپ کنید در پنجره باز شده روی یکی از درایو های خود کلیک کنید و بر روی ان راست کلیک کرده و از منوی باز شده روی ...change drive letter and paths  کلیک کنید در پنجره باز شده  روی کلید remove کلیک کنید و کلید yesرا بزنید و کامپیوترتان را رستارت کنید برای نمایش دوباره درایو تمام مراحل را دوباره انجام دهید ولی بجای گزینه remove روی گزینه add کلیک کنید.

 

کرک کردن برنامه های زمان دار از طریق رجیستری !

 

ممکن است شما نیز برنامه هایی را بر روی سیستم تان نصب کرده باشید که پس از مدتی ، زمان استفاده رایگان از آنها پایان میبابد. بنابراین باید اینترنت را برای یافتن کرک آن زیر و رو کنید. اما اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید این برنامه ها را از طریق رجیستری ویندوز کرک کنید

بدین منظور :

از منوی Start وارد محیط Run شوید و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود. حال وارد HKEY_CURRENT_USER / Software شوید و به دنبال نام برنامه مورد نظر بگردید و روی آن دوبار کلیک کنید. حال از قسمت دیگر ، بر روی Maxusage دوبار کلیک کرده و در پنجره باز شده مقدار Value آن را به 1 تغییر دهید

 

در پایان دقت کنید که :

 

*این ترفند ممکن است بر روی برنامه های خاصی جواب ندهد. * در صورت عدم وجود Maxusage خودتان آن را ایجاد کنید. * این ترفند مخصوص برنامه های مدت دار است نه آنهایی که حتما برای استفاده نیاز به کرک داشته باشند.  

 

نحوه سرعت بخشیدن به عمل استارت در ویندوز XP  

 

عمل استارت در ویندوز XP ، سریعتر از سیستم عاملهایی است که تا کنون با آنها کار کرده اید. مدت زمان برگشت از حالت Standby هم با سرعت بیشتری انجام می پذیرد. اما اینکه آیا می شود باز هم سریعتر از این عمل کرد، مطلبی است که ما می خواهیم به کمک یک ابزار کم حجم نرم افزاری از سایت تولیدات میکروسافت به شما نشان دهیم. نام این نرم افزار که برای بهینه کردن و سرعت بخشیدن به استارت در ویندوز XP طراحی شده، BootVis است که به عنوان یک ابزار برای تجزیه و تحلیل بالا آمدن سیستم (Boot)عمل می کند. این تسهیلات ارائه شده به صورت download رایگان، برای جستجوی خطا در سیستم و افزایش سرعت عمل بالا آمدن در نظر گرفته شده است. شما می توانید تمام امکانات استارت را در ویندوز XP تجزیه و تحلیل و بهینه کنید. پس از عمل بهینه سازی، بالا آمدن سیستم به طور معمول زودتر انجام می شود. پس از download کردن این برنامه، آن را به دلخواه خود در یک پوشه ذخیره کنید. سپس فایل BootVis.exe را ( با دو بار کلیک روی آن ) اجرا کنید. پنجره برنامه ای مشابه Explorer ، باز می شود که سمت راست آن خالی است. حال اگر در سطر منوها روی “Trace” کلیک کنید، انتخابی شامل شش option را در مقابل خود خواهید یافت. ترتیب اجرای تک تک option هایی که توسط BootVis جهت بهینه کردن بالا آمدن سیستم در اختیار قرار گذاشته شده، بسیار مهم است. پس از استارت مجدد، BootVis شروع به کار می کند. تا زمانی که BootVis نتیجه تجزیه و تحلیل خود را نشان نداده است، هیچ کاری انجام ندهید. توجه داشته باشید که این عمل چند دقیقه ای طول خواهد کشید.

 

مخفی کردن یک فولدر یا فایل به شکلی جدید و حیرت انگیز !

 

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden و امثالهم هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.

 

برای این کار :

ابتدا از منوی Stat وارد Run شوید. سپس دستور cmd را تایپ نموده و Enter بزنید. اکنون در داخل CMD کد زیر را وارد کنید و Enter بزنید: attrib +h +s D:/milad دقت کنید این کد فولدر milad را در درایو D مخفی میسازد. به Space های خورده شده در میان کد نیز دقت کنید. با این عمل فولدر milad کاملأ از روی هارد شما مخفی میشود. در صورتی که میخواهید یک فایل را نیز مخفی کنید کافی است آدرس را بدین شکل وارد کنید: attrib +h +s D:/Windows/hamid.exe این کد فایل hamid.exe را در داخل درایو D و پوشه Windows مخفی میسازد. به همین سادگی شما میتوانید عملیات مخفی سازی را انجام دهید. اما چگونه این فایلهای مخفی کرده را بازگردانیم؟ 1-بدین منظور در داخل CMD دستور زیر را وارد کنید تا به ترتیب فایلهای مخفی شده مان آشکار گردند: attrib -h -s D:/hamid attrib -h -s D:/Windows/hamid.exe حالا چگونه این فایل ها رو بدون اینکه از hidden در بیاوریم ببینیم ؟ برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید: Control panel/folder Option بعد در صفحه باز شده روی زبانه View کلیک کنید. بعد در قسمت Advansed Setting تیک کنار گزینه Hide protected Operating System File را بردارید. تنها دقت کنید که محل و نام فایل مخفی شده تان فراموش تان نشود چرا که دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد.

 

چند کاربرد کلید Alt

برای رسیدن به properties کافیست Alt را نگه داشته و روی فایل مورد نظر دوبار کلیک کنید. 2- کلید Alt در هر پنجره ای ، با یک فشار منوهای پنجره را فعال می کند و با ترکیب آن با هر کدام از حروف منوها، که زیر آن خط کشیده شده است، پنجره مربوط به آن منو را باز میکند. 3- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر ، ترکیب Alt و End شما را به آخرین صفحه ای که مشاهده کرده اید ،خواهد برد. 4- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر، ترکیب Alt با یکی از دو کلید جهت راست و چپ ،عمل Back و Forward را انجام می دهد. 5- با ترکیب Alt و Tab شما می توانید به سهولت پنجره های فعال ویندوز را جابه جا کنید . 

 

ایجاد محدودیت زمانی برای کار با ویندوز XP

ممکن است به مانند بسیاری از افراد شما نیز از یک سیستم چند کاربر استفاده میکنید. به این معنا که علاوه بر شما ، افراد دیگری هم یوزر جداگانه ای بر روی ویندوز XP دارند و با آن به سیستم لوگین میکنند. در صورتی که شما کاربر Admin باشید ممکن است دوست داشته باشید محدودیت زمانی خاصی را برای استفاده هر کاربر از ویندوز در نظر بگیرید. به عنوان مثال یوزری را محدود به استفاده در روزها یا ساعات خاصی از هفته بکنید یا حتی یک محدودیت زمانی برای فرزند خود برای استفاده از ویندوز ایجاد کنید. اینکار به سادگی از طریق ویندوز XP امکان پذیر است! هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند بپردازیم.

 

از منوی Start واردRun شده و عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید. خواهید دید که Command Prompt باز خواهد شد. حال باید از دستور net user کمک بگیرید ، اما چگونه؟ شکل کلی دستور به شکل زیر است : 

net user USERNAME /times:times

در دستور فوق USERNAME نام کاربر موجود در ویندوز و times:times بازه زمانی مد نظر شما در روزهای هفته و ساعات آن است

 

این موضوع را در قالب مثال مطرح میکنیم: net user kamyabonline /time:M-F,08:00-17:00 در دستور بالا ما برای یوزر با نام kamyabonline محدودیت زمانی را در نظر گرفتیم به طوری که کاربر از روز 2شنبه الی جمعه بین ساعات 8 تا 17 مجاز به استفاده از یوزر خودش است. همان طور که واضح است M مخفف عبارت Monday و F مخفف جمعه است. نحوه جداسازی زمان ها هم گویا هستند

مثال دیگر: net user ali /time:M,4am-5pm در این مثال یوزر ali میتواند در روز دوشنبه از ساعت 4 صبح تا 5 بعد از ظهر از سیستم استفاده کند.

net user ahmad /time:all در مثال بالا نیز کاربر ahmad مجاز به استفاده از یوزر خود در کلیه زمان ها شده است.

لازم به ذکر است شما با این دستور نمى توانید کاربرى را پس از اتمام زمان فعالیتش از محیط ویندوز XP خارج کنید و فقط مى توانید برای ورود کاربران محدودیت قراردهید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رایانه و فناوی اطلاعات و آدرس dadebidade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 305
بازدید کل : 55875
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1